Flytting, ferier og framtidig lengsel

Dette bildet er brutalt hotlinka fra mammas blogg, som posta en haug bilder av min flytteprosess

Just nu er jeg midt i prosessen med å pakke ut alle posene mine. Det er allright, men ikke så veldig morsomt, og som resultat ender jeg med å tilbringe en del tid i bærum. Alt tar lengre tid enn nødvendig, og jeg kjenner meg litt som Anne fra Helle Helles bok hus og hjem, selv om hennes grunner til å ikke pakke ut var helt andre enn mine… ikke bare er jeg et annet sted rent fysisk, men jeg er ikke flytta inn mentalt heller.

Ferier er så underlige. På den ene siden kan jeg ikke vente til studiene, livet og verden begynner igjen. Jeg vil lese og studere og jobbe og kjenne hvordan verden faktisk beveger seg ut av denne elendige stagnasjonen. Denne ferien kjennes mest som et interludium. Ikke som livet. Ikke sånn livet egentlig er. Ikke sånn livet er ment å være engang. På den annen side er den virkelige verden synonym med at Aksel reiser tilbake til England og sin virkelige verden. Kanskje det må være unntakstilstand for at vi skal kunne være sammen. For han er ikke del av mitt virkelige liv, og jeg ingen del av hans. Når han kommer stopper mine hverdagssysler, og når jeg kommer til ham kjenner jeg at han isolerer seg fra sin egen hverdag.

Det er som å være liten og vente hele uka på lørdagsgodtet. Det er den såre, søte lengslen etter å aldri bli helt tilfredsstilt. Alt har sine opp- og nedturer, og siden jeg har vært enslig nesten hele livet, liker jeg godt å være sentrum i mitt eget liv. Jeg liker meg og jeg forstår meg bedre enn noen andre.

Men så var det denne lengslen, og trangen til å være der jeg ikke er.

Legg igjen en kommentar

