Verden på snei

Da jeg våkna idag var jeg så merkelig svimmel. Langt langt svimlere enn dagen før. Jeg dro til skolen, og det tok flere timer før jeg forsto at svimmelheten kom av sult.

I all svimmelheten hadde jeg glemt bankkortet mitt hjemme, og jeg dro hjem for å hente det. Jeg åpnet fordøra med nøkkelen min, og la merke til at han som bor ved siden av heisen hadde bytte dørdekorasjon. Merkeligere var det at glasset i heisvinduet var annerdes enn tidligere, og at heisdøra hadde havna litt på snei.

Jeg rista den underlige twin-peaks-følelsen av meg, gikk inn i heisen og klikka på sjuende etasje. …Knappen med det lysende syvtallet hadde flytta seg fra høyre til venstre side av heisen. Da jeg kom opp var oppgangen som min egen sett i speilet, – ikke passa nøklene mine heller. Det hele var veldig urovekkende.

Plutselig ble jeg mistenksom. Jeg sprang ned trappa og forsto at jeg hadde havna i feil hus. Ikke bare var jeg svimmel, men jeg hadde også glemt hvor jeg bodde. Er det rart jeg trodde jeg hadde havna i en underlig speilverden?

Legg igjen en kommentar

