Pupper og anstendighet

Klokka åtte idag våkna jeg med et rykk. Det var iskaldt i rommet, og mens jeg rulla over på maven for å få gjort litt skolearbeid før frokost, dro jeg på meg en genser.

Å lese medstudentenes kapittelutkast tok lengre tid enn planlagt, og da klokka var kvart på ti, og det var på tide å dra opp på blindern, brukte jeg totalt fem minutter på å smøre matpakke og kle på meg fra topp til tå. Mens jeg løp mot skolen kjente jeg en underlig dissing, og forsto at jeg ikke hadde på meg BH.

Forskjellige folk, og særlig forsjkellige generasjoner har vidt forskjellige synspunkter på hva som kan regnes som anstendig. Mamma har illusjoner om at man kan være anstendig påkledd uten BH, men mener at utringninger er alt annet enn anstendig. Jeg, derimot lar meg ikke affisere av synlig hudareal, men kjenner meg praktisk talt vulgær mens puppene hopper opp og ned og tar med seg genseren oppover for hvert sprett. Idag går jeg med den tynne fløyelsjakka mi inne. Det er ikke fordi jeg fryser.

Dette måtte naturligvis skje på en 8-8 arbeidsdag hvor jeg ikke får skifta. Jaja. Det er vel sånn verden fungerer.

8 responses to “Pupper og anstendighet

  1. Morsomt. Jeg synes jo unge bryst er vakrest uten bh, og vulgært er det absolutt ikke. Det er det i grunnen aldri uten bh, – men det handler jo også om tyngdekraften som gjør seg gjeldende etter hvert – altså ikke kosmetisk, men for bekvemmelighetens skyld. Man vil jo nødig sette seg på dem🙂

  2. Uff, jeg synes også det kan bli litt «nakent» uten bh. Litt merkelig i grunnen, kanskje en vanesak?

    Apropos helt andre ting. Leste hos Virrvarr at du hadde stevia- stiklinger. Har du det fremdeles?

  3. mamma: Men… selv om puppene mine krympa til en størrelse som egentlig klarer seg uten bh, b eller c eller noe, tror jeg fremdeles jeg hadde følt meg rar om jeg vandra rundt BHløs. Å sette seg på dem er ingen issue riktig ennå

    martine votvik: Jeg har steviastiklinger. Om du bor i osloområdet kan du komme oppom og få en en dag?

    Marthe

  4. Det blir bumpete uten bh. Jeg føler at alt slenger i alle kanter, men så er jeg hengepuppguri…

  5. Ja jeg bor i Oslo, det hadde vært kjempekult!

  6. men, eh. Hvor finner jeg deg da?

  7. Na er jeg i england, men jeg er hjemme igjen i paska.
    Suhms gate 20c bor jeg. Kan avtale en tid nar jeg er hjemme igjen

Legg igjen en kommentar

