Åpent internett

Jeg er barnevakt for fostersøskna mine i Fredrikstad. Det hele er ganske uspektakulært. Det er Lørdag kveld. Barna sover og jeg sitter i sofaen. Det var ikke noe artig på teve, så jeg ville gjøre noe morsommere. «Internett!» tenkte jeg. «Jeg vil på internett!» 

Jeg har prøvd å gjette meg inn på familiens trådløse nett i en helt time. Jeg burde gi opp, men hvert tiende minutt får jeg en tanke som driver meg på internett. “Kanskje jeg burde lage relasjoner med de andre spillerne på Maskerade” (pause hvor jeg prøver å finne den hemmelige internettkoden, før jeg gir opp.) Jeg begynner å lese en artikkel om laugsvesenet og male bonding i tidlig nytid, og får et innfall hvor jeg “bare må finne en bok om tidligmoderne maskulinitet på biblioteket” (pause hvor jeg prøver å finne den hemmelige internettkoden, før jeg gir opp.) Plutselig får jeg lyst itl å gjøre yoga, og begynner å lure: «hvordan går det egentlig med nedlastinga av yogavideoer?» (pause hvor jeg prøver å finne den hemmelige internettkoden, før jeg gir opp.)

Jeg har prøvd å finne veien inn på “Speider”, “Bandidos-fredrikstad”, “hack-net” og “Rwanda”. Det er en underlig verden uten åpne tilkoblinger. Hack-net er uhackbart og bandidos er det bare medlemmer som får tilgang til.

(pause hvor jeg prøver å finne den hemmelige internettkoden, før jeg gir opp.)

Legg igjen en kommentar

