Fortid

Det er på tide å avbryte denne overraskende hyppige blogginga med en reklamepause.

Det nyeste nummeret av fortid kom for noen dager siden. Temaet er dansketiden, altså tida fra 1536 and 1814, når norge var under Danmark. Det er også det første nummeret hvor jeg har vært i redaksjonskomitteen. Jeg har lest og ordnet med artikler tidligere også, men denne gangen har jeg også samla artikler og grundig lest og grubla på hver eneste liten artikkel. Det har vært gøy. Det har vært gøy på en sånn famlende første-gang-måte, hvor man er for opptatt av å tenke over hvor nytt og spennende alt er til å kunne nyte prosessen. Og å ha bladet i hendene, vamt og trykkeferskt gjør meg barnslig, pinlig stolt. Dere må lese det. Det er babyen min.

Det burde forsåvidt være leseverdig også. I morra sender jeg det til abonnentene. Alle som er for pysete til å abonnere kan lese på denne .pdf-fila i stedet.

Akkurat nå er jeg på skolen hvor jeg sitter og skriver et kapittel til oppgava mi. Det skal leveres på torsdag, og som et resultat klikker fingrene mine nesten ukontrollert fort på tastaturet. Kanskje jeg vil gå ned i verdenshistorien som det 21 århundrets fremste kvinnelige hurtigskriftmester? Siden kameraet mitt har kveila for flere måneder siden, regner jeg med at dere ikke husker hvordan den kvinnelige hurtigskriftmesteren ser ut. Ingen grunn til bekymring! Aksel tok et netkamerafoto av meg som stekte nattmat på kjøkkenet natten etter 17 mai. Fremdeles pen og pynta i femtiden om morgenen.

2 responses to “Fortid

  1. Hei, litt sånn utenfor her…

    Du postet en post for en stund siden der du sa at du hadde stevia-babyer. Har du fortsatt noen slike? Helsa krever et sukkerfritt liv nemlig…

    Jeg blir kjempeglad om du hører fra deg på idsartha@gmail.com

  2. Visst har jeg stevia-babyer! Så sant naboen min vanner dem mens jeg er borte, kan du komme innom i slutten av neste uke, eller starten av den etter, – og få en.

    Jeg gir lyd fra meg om når det passer.

Legg igjen en kommentar

