Ferieoppdateringer

Ego: Hva er så dine sommerplaner, frøken frosk?
Meg: Jeg skal ha fri. Jeg har gitt meg selv altfor mye å gjøre det siste året, så jeg trenger virkelig litt ro og tid med meg selv nå.
Ego: Du er så stressa at det vil ta evigheter å få deg til å slappe av. Mener du dette alvorlig?
Meg: Såklart! Ferien er faktisk lang nok til å slappe av. Den varer fra 4. juni til 1. august! Det er syv lange uker som skal brukes på meg selv.
Ego: Imponerende. Men hva er planene dine? Jeg kjenner deg godt nok til å innse at du har tusen planer klare.
Meg: Å hvile tar førsteprioritet. Dessuten skal jeg på to laiver. En tredagers og en ukeslang. Jeg skal på sykkeltur med min kjære. Jeg gleder meg som et dyr! Jeg skal gjøgle og trene og spille gitar.
Ego: Seriøst? Ingen jobbing i det hele tatt? Dette er jo helt utrolig! Dette blir den første frisommeren din siden 2004!
Meg: Jojo. Jeg har jo noe å gjøre. Jeg skal lese masse fagbøker før skolen starter igjen. Og så skal jeg jobbe sirka en måned og spre ti arbeidsdager til utover fridagene mine.
Ego: Du hører at det er noe galt med planen din, ikke sant? Når var det ferien din starta igjen?
Meg: Uhm. Den skulle starta 15. mai, men på grunn av den teite lungebetennelsen min ble den utsatt littegrann. Åssen det?

Ego: Se nå: syv uker er 35 arbeidsdager, ikke sant? Det er ferien din.
Meg: Jepp! Ferie. Scooore!
Ego: Trekk fra seks dager for rokokkolaiven. Da har du 29 dager igjen.
Meg: Woho?
Ego: Trekk fra 30 dager for seks uker med arbeid.
Meg: Uhm. Men jeg må jo jobbe. Det er det folk gjør… liksom
Ego: Trekk fra minst tre dager for en sykkeltur med din kjære, og en dag til for helgelaiven
Meg: Vent litt. Du våger å påstå at…
Ego: DU ALLEREDE HAR EN UKE FOR LITE TIL DISSE PLANENE!
Meg: Men… det er ikke mulig.. *teller på fingrene*
Ego: Og du må ikke glemme at du trenger å sy kostymer til begge laivene, og at all ferietida di kommer til å gå med på å faktisk gjøre masse ting. Å gjøre ting er ikke å slappe av. Du jobber til og med på rokokkolaiven, – er virkelig en ukes kjøkkentjeneste det du kaller ferie?

Meg: Du vet jeg hater deg, ikke sant?
Ego: Slapp av. Jeg hater deg også.

2 responses to “Ferieoppdateringer

  1. Fine, triste, deilige dialogen. Håper du slapper godt av (c;

  2. Nå har jeg en spennende improvisert ferie som jeg ikke helt vet hva skal brukes til. Men jeg fikk det til å fungere.

Legg igjen en kommentar

