Gode norskkunnskaper

Nå har jeg sittet og sett på min kjære steke sild og makrell til middag, mens jeg selv finkjemte finn.no etter jobber han kan søke på. Det har vært underholdende nok. Jobbannonser er til hverdags en ganske kjedelig greie, så jeg kan tenke meg at oslo fengsel følte seg festlige da de kom på ordspillet «en fengslende arbeidsplass».

Det morsomste var likevel alle arbeidsplassene som krever at du er flink i norsk. Skal du jobbe på skoler eller i barnehaver er det viktig at

+ «Du må beherske godt norsk muntlig og skriftelig,» og at
+ «Det er viktig med gode norsk kunnskaper.»

Mmm. Det er deilig hvordan akkurat denne setningen alltid klarer å stikke seg ut i en ellers feilfri annonse.

6 responses to “Gode norskkunnskaper

  1. Hva skjedde med stein og glasshus og sånn?

  2. *satser på at det kom godt nok frem at de feilaktige setningene er saksa fra jobbsøknader*

    Ja, ikke sant?

  3. Det hadde vært litt moro å påpeke det overfor dem som har annonsert, da. Tihi!

  4. Men jeg er egentlig ikke så overrasket. Jeg har jobbet på skoler siden jeg gikk ut fra BIBIN, og er mildt sagt overrasket over lærerenes dårlige norskkunnskaper. Jeg tar meg stadig i å tenke «Og h*n er lærer?!»

  5. Det var som når jeg gikk på praksisplassøkerkurset. Vi skulle lære å skrive en CV og skulle se/høre om den perfekte cv. Endte med at jeg irriterte meg grønn over oppdeling av ord og rettskriving istedet.

    Jeg ler som oftest av slike annonser. De sparker seg litt i bakhodet med den.

  6. Elin: Haha ja. Interessant å se feilene til de som skal lære oss å skrive riktig.

    Ingvild: Ny blogg. Woho, – legger til.
    «den perfekte cv skal ha god rett skriving*

Legg igjen en kommentar

