Casa Batlló

Jeg elsker Gaudí. Han er som en tredimensjonal, absurd Thore Hansen. Husene hans minner mest om fabeldyr og marerittformer som har fått nytt, dødt liv. Jeg elsker snirklene og detaljene og det absurde.

På denne bloggen ligger en helt utrolig samling med bilder fra Casa Batlló. Lokalt kalles visst huset Casa dels ossos, Knokkelhuset, fordi den ser ut som et gigantisk dyr som har landet og dødd, og gradvis blitt til sten.

2 responses to “Casa Batlló

  1. Gaudí er/var genial mann. Sagrada Familia er bare så vakker selv om den ikke er ferdig ennå. Tror mannen likte søyler. Og så har du Park Guell. Fine fine fine parken. Og det som var så fint med det han laga er at det passer så bra inn i byen i seg selv. Det ser ut som det alltid har vært der for det har liksom vokst opp av jorda.

    • Jeg har jo aldri vært i Sydeuropa, så jeg har ikke sett noen ting med mine egne øyne, – bare på bilder. Men jeg håper jeg liker dem på ordentlig også, ikke bare gjennom pene fotografier…

Legg igjen en kommentar

