Skriving

Jeg sitter og skriver om dagen. Jeg prøver å legge alt annet til side og bare skrive, for jeg har jo lært etterhvert, at det er få ting som er værre enn å prøve å skrive, og få ting som er mer berusende herlig enn å gli inn i stoffet, til det er det eneste som betyr noe, det eneste som egentlig er relevant for sjelefreden, søvnen og livslykka.

Så jeg sitter og skriver nå, og synes alle som snakker om andre ting som enn oppgava mi er litt kjedelige. Jeg avslutter lønsjpausa tidlig for å komme tilbake til pcen. Jeg kommer hjem sent på kvelden og spiser rester av hummusen min kjære har lagd, og snakker om oppgava mi til han er like oppglødd som meg, til han har lest de nye kapitlene mine, til han trekker fram metodebøker som engang var mine, men som jeg ikke har sett relevansen av før nå.

Jeg skal på fest på fredag. Jeg lurer på hvorfor. Jeg har utsatt trening og yoga, og ryggen min er så stiv at det gjør vondt å senke skuldrene. Jeg har utsatt arbeidsdagene mine denne uka, og skal ta dem igjen i slutten av neste uke, og mens jeg sykler hjem kjenner jeg hoftene verke av rent passivt muskelsvinn. Og helga? Jeg bør vel vaske tøy, men planlegger å sitte hjemme og bli helt og holdent slukt av teksten. Det ække så ille.

2 responses to “Skriving

  1. Du verden! Det høres deilig ut også. Skriv i vei,- men gå på fest på fredag. For mye og for lite skjemmer alle ting.

  2. Det er bra å være engasjert, da! Lykke til med skrivingen! (PS; har byttet bloggside)

Legg igjen en kommentar

