Natt på museet

Tirsdag kveld hadde Teknisk Museum åpen senkveld, med attenårsgrense, ølservering inne i utstillingene, konsert og både boble- og kjemi-show. Siden voksne folk uansett bare bruker barna sine som et alibi til å dra og leke på teknisk museum, var det en bra idé å lage voksenkveld. Likevel var det nok mest studenter der, ikke minst fordi studentprisen bare var 40 kroner.

Det hele starta klokka syv med et heidundrandes såpebobleshow. Da jeg gikk på videregående var jeg litt av en såpebobleentusiast, og brukte alle anledninger jeg kunne finne til å blande opp ei bøtte med bobleguffe og lage digre bobler om morgenen, mindre bobler om dagen og røkbobler på fest om kvelden. Dette er første gang jeg har sett en skikkelig profesjonell såpeboblemann, og det var utrolig morsomt – han stabla boblene oppå og utapå hverandre i fine mønstre, lagde bobler som kunne brenne og hadde en fiffig maskin som blåste enorme røkbobler. Ikke minst blåste han kjempebobler med bare nevene som boblering.

Selv brukte jeg nok mest tid på legorommet. Det var så deilig å ha utrolige mengder med lego som vi kunne bygge uten å bli uglesett av foreldre som sloss for at barna deres skulle få de beste bitene. Og ikke minst hadde legorommet på teknisk museum alle de legobitene som alltid forsvant i legosekken hjemme. Det var enere og toere og små lys og papegøyer og nok hoder til at man kunne bygge søyler av dem.

Sist jeg var på teknisk museum var jeg ti år gammel, og husker egentlig mest fly- og telefonutstillingene. Og tenke seg til, – de var der fremdeles.

2 responses to “Natt på museet

  1. Teknisk museum er morsomt.

  2. Hyggelig at du husker teknisk museum.

Legg igjen en kommentar

