Økoblokk av seier

En av mine store skyldbetyngelser er at jeg bruker så mye papir, – at det ikke er alltid jeg leser ut avisa om morran, at jeg sprer gule lapper utover som om de var konfetti og helst vil lese ting på papir. Ja, en av tingene jeg har mest lyst på i hele verden er en ebokleser. Nei, jeg kommer ikke til å kjøpe en før jeg kan understreke og notere i margen og se at det blir lagra på pdf-en min. Det kjennes så teit å kjøpe ting som jeg fra dag en vet at ikke kommer til å vare.

I dag oppdaga jeg denne økoblokka. I tillegg til å fylle opp min store forkjærlighet for dimper, er den det fineste jeg har sett på lenge. I motsetning til magnetbretta jeg pleide å tegne på da jeg var liten, har den hvit bakgrunn så notatene ikke blir tåkete og irriterende. Det fineste er jo at notatene faktisk er små nok til å få plass på den her, og så lenge jeg noterer ting på papir og deretter skriver det matnyttige jeg trekker ut av dem inn på data, hadde superblokka gitt meg litt bedre samvittighet. Om den ikke hadde drukna i papirjungelen hjemme, hadde jeg kanskje til og med brukt den nok til å veie opp for all papirproduksjonen.

Men forutsatt at samboerne mine ikke har lest den, ligger dagsavisen fortsatt på dørmatta hjemme.

3 responses to “Økoblokk av seier

  1. Jeg går for notater på iphone istedenfor gule lapper, notater fra bøker på data og nettaviser.

    Enig i at det ikke er like koselig å lese aviser på nett som på papir, men til gjengjeld får jeg flere aviser, jeg betaler ikke for dem, jeg er snill mot miljøet og jeg får mindre søppel liggende rundt omkring i leiligheten min. Siste bonusen med nettaviser er at jeg kan linke direkte til avisartiklene i twitter eller bloggposter uten å måtte si «kjøp dagsavisen i dag» til verden.

  2. Dette ser ut som et ypperlig eksempel på en flott løsning på et (****) problem.

    • Martine: Jeg prøvde meg med aviser på nett, men det fungerte ikke veldig godt, og resulterte i at jeg ikke leste avisene, – ikke i at jeg leste flere. På grunn av jobbing og studering sitter jeg foran PCen noen lunde i ett fra ni til ni, – minst! Hver dag, og har begynt å gjøre mitt ytterste for å kunne ha noen lommer i hverdagen som ikke summer, er slitsom for øya, må lades og har krasjepotensiale…

      Pappa: Ja, ikke sant! Jeg liker løsninger som egentlig er supermegaenkle, men som jeg aldri i verden hadde tenkt over selv.

Legg igjen en kommentar

