Arbeid pågår

Masteroppgava mi tar stadig mer av både tida og konsentrasjonen min om dagen, som seg hør og bør. Derfor blir det stadig lengre mellom blogginnlegga, og en post i uka-målsetninga blir ikke møtt. Kanskje gjør det at leserne slutter å stoppe innom? Kanskje betyr det at jeg forsvinner fra sonitusovervåksningslister og folks lenkelister? Men det betyr ikke at jeg slutter å skrive. Jeg har både skrivelyst og skrivetrang, men en del av temaene jeg vil skrive om ender likevel med å bli satt på vent, ender som halvskrevne kladder eller håndskrevne notater på pulten min. Kom fortsatt innom, og jeg lover at jeg skal ha noe å by på, men kanskje annenhver eller hver tredje uke i stedet for hver eneste.

Bildet over viser skredderlinja på Elvebakken videregående i Oslo i 1921, og jeg syntes alle barna var så flotte der de satt i skredderstilling på bordene. Bildet er fra Oslo byarkiv, det er lett beskåret, og her er en permalenke til originalen.

6 responses to “Arbeid pågår

  1. Jeg stikker innom, vet du, – men jeg tror jeg skal nøye meg med en gang i uka. Det heter jo å sitte i skredderstilling. Jeg lurer på hvorfor det skulle være en fin stilling å sitte i når man er skredder.

  2. Stilig bilde, jeg synes gamle bilder er så morsomme. Og jeg fortsetter å stikke innom.

  3. Fint at dere stikker innom, – dere skjønner, – forrige bloggeposten jeg prøvde å lage kollapsa som, – og sammen med et mislykka bakverk, og så var det visst ikke tid til noe mer…. uff

    Her fant jeg visst en skredder til på digitalt museum, og han sitter jammen også på bordet.

    http://digitaltmuseum.no/artifactView.do?image=&imageIndex=0&idOwner=NF&idIdentifier=NF.05227-211&pageNo=1&noOnPage=12&noInResult=4455&owner=&criteria=Fremstilling+av+drakt+h%C3%A5ndverksmessig&searchObjectType=Unknown&onlyWithPictures=true&lastPageNo=&filterCriterias=

  4. Og her er to til på undervisningsplansjer:

  5. Tilbaketråkk: Liten pause « Snusmumriken

Legg igjen en kommentar

