1. mai

Jeg hopper innom bloggen midt i bloggepausa mi for å sende dere videre til Dagsavisens 1.maiparolekavalkade, med bilder henta fra arbeiderbevegelsens arkiv (som forøvrig har en tilsvarende fanekavalkade).

Idag var det bemerkelsesverdig hvor mange butikkeiere som hadde samvittighet til å være åpne på 1. mai, interessant å se hvor demonstrativt sakte de ansatte plasserte ut matvarer på hyllene i vinduene som vendte ut mot toget. Min egen lille nærbutikk tok seg heldigvis en fridag.

Gratulerer med dagen alle sammen. Vi snakkes som tidligere nevnt etter 15. mai.

7 responses to “1. mai

  1. Fine bilder!

    Når du får tid (altså etter 15. mai) må du høre denne radiodokumentaren: http://www.nrk.no/programmer/radio/radiodokumentaren/1.7093617

    • Takk for lenka, men jeg har hørt den alt, to ganger med flere års mellomrom. Jeg hørte på den på første mai hjemme hos en Nrkmann, og dessuten fikk jeg den på kassett av mamma for noen år siden.

      Men takk for lenka🙂

  2. Hej!

    Vad roligt att du hittade till min blogg! Jag kommer sätta mig och kika igenom din också, en stickande historiker är aldrig fel =)

    Jag såg att du också är masterstudent,, vilket universitet läser du vid?

    • Det var mamma som ga meg lenka🙂 Jeg studerer ved universitetet i oslo, – i alle fall en liten stund til!

      Denne bloggen er litt i dvale, men det kommer til å gå over ganske snart.

  3. Da er det jo i orden:-) Den er veldig fin, jeg hørte den for første gang på toget på søndag.

Legg igjen en kommentar

