Oppgava mi er på nett

Heisann. Det ble visst mindre blogging i ferien enn planlagt. Jeg har vært på laivene linderud gods og mad about the boy, og skal snart ut på et sørstatsspill. Har dessuten sittet i sola og lest og kost meg, og vært sørgelig lite forran datamaskinen. Eller sørgelig? Det er veldig deilig at den ikke har den samme magnetiske tiltrekninga på meg som den har hatt tidligere. Viktigst er det likevel at jeg har hatt eksamen, er ferdig, har fått en karakter jeg er fornøyd med, og nå kan vise de av dere som kommer innom oppgava mi.

HER ER DEN!

Bare det i seg selv fortjener en liten seiersdans.

11 responses to “Oppgava mi er på nett

  1. Jeg trekker pusten helt ned i magen og fryder meg over at du kom i mål med flagget til topps. Kos deg med sol og laiv og alt annet enn datamaskiner nå. Det er ferie, – og vel fortjent ferie også.

  2. Gratulerer!!! Jeg har lest litt her og der, altså innleding og konklusjon, slik jeg alltid leser faglitteratur, men dette skal jeg lese i fullformat også, for dette er spennende stoff… Veldig gratulerer med ferdig stilt.

  3. Oddbjørn Johannessen

    Veldig interessant oppgave! Også mer personlig – i og med at flere av mine slektninger var blent dem som fikk «grabbet til seg» en del av kornlasten!

    Ellers traff vi hverandre muligens på Jacob Aall-seminaret på Næs? Jeg var der og holdt foredrag om «Masovnsmordet», men måtte dessverre gå fra seminaret rett etterpå.

    Vennlig hilsen
    Oddbjørn Johannessen

    • Heisann Oddbjørn og velkommen hit! Ja, jeg tror vi veksla noen ord på Jacob Aall-seminaret, – i alle fall står heftet med artikkelen din i hylla her hjemme🙂 Hyggelig at du har lest oppgava mi.

      Jeg så (eller fikk tips fra Kristian Hunskaar) om at du hadde nevnt den på digitaltarkivetdiskusjonsforumet, og at du nevnte at jeg ikke hadde lagt opp hele lista i oppgava mi. Jeg kan, når jeg får på datamaskinen etter ferien legge opp lista over forhørte og forhørsnummer og legge inn en lenke til den her og på diskusjonsforumet slik at folk kan finne fram til slekt og slikt.

      Marthe

  4. Oddbjørn Johannessen

    Hei Marthe, det ville være glimrende! I Sigrid E. Nilsens avskrift ser jeg at enkelte navn er dobbelt-ført. Det gjelder bl.a. enkelte oppsittere fra Gartha (i Holt). Det er jo godt mulig at det også er slik i original-lista.

    Oddbjørn

  5. Gratulerer med vel gjennomført fra oss her på jernverksmuseet, Marthe!
    Stas med alle under 50 som interesserer seg for det vi synes er det bortimot viktigste i verden, vet du…

Legg igjen en kommentar

