Gymnastikkbøker

Dette er ikke en bloggpost. Jeg bare legger disse bøkene her, så jeg vet hvor jeg har dem. De dukka opp da jeg lette etter noe jobbmessig, og de har ligget åpne på jobbdatan min i flere uker. Nå trenger pcen en restart, og jeg legger de her, så jeg kan se ordentlig på dem en annen dag.

  1. Gymnastikk i hjemmet for sunde og syge (1892)
    Dynamiske øvelser for menn og damer. Ganske godt med bilder.
  2. Hele folket i form! Daglig gymnastikk for kvinnet efter tekst og billedtabeller. (1937) Tilrettelagt for grammofonkommando med musikk. Gode og forståelige illustrasjoner.
  3. Syv minutter for sundhet og skjønnhet, 100 mosjonsøvelser med 200 illustrasjoner (1937)
  4. Strekk dem etter skjønnheten (1949) Både øvelser og tekst om mosjon og gymnastikk. Inneholder også strikkemønster på todelt gymdrakt, som kanskje kan doble som bikini.
  5. Praktisk skjønnhetspleie for alle kvinner. (1953) Først og fremst en hygienebok: Tannpuss, hårvask og svette, men har et kapittel om gymnastikk, blant annet gjennom husarbeid.

Legg igjen en kommentar

