Efit 2014

Som nevnt en haug ganger tidligere pleier jeg å velge en helt vanlig dag å skrive om. Men som nevnt for en måneds tid siden kjennes ingen ting riktig normalt om dagen, altså tenkte jeg det var likegodt å velge ukas lengste og mest abnormale dag, – vi får se senere om det var vellykka.

Jeg er i grunnen ikke helt sikker på om det var det, men here goes – jeg er faktisk i det niende året nå, – om 2011-lakuna ikke medregnes.

Tidligere efiter
2014 2013 2012 – (2011) – 2010 – 2009 – 2008 – 2007 – 2006

07:30
Aksel dro meg ut av senga. Denne dagen tror jeg det var venstrebenet han dro i, og jeg vaska meg og kom meg ut i stua og spiste denne fryktelig inspirerende frokosten. Det var veldig skuffende å ikke ha mer skinke igjen. Bare ost er kjedelig.

08:30
Og så kom jeg meg på bussen, og kom meg av bussen omtrent samtidig med alle andre. Noen dager er dette et innmari fint øyeblikk, og alle foran meg får en underlig, oransj glorie på grunn av mårrasola, men idag valgte verden å ta på seg noe grått og disig.

Men himmelen var jo ganske pen.

09:30
Jeg satt liksom bare og jobba, og det skjedde helt monotont fra time til time, og selv om det var helt allreit var det ikke så visuelt spennende. Derfor… Hanna var veldig søt denne mårran.

10:30
Sydlig utsikt fra vannkokerkroken… ikke riktig så gild. Grå dag, detta.

11:30
Aksel hadde mekka lønsj til meg. Den var god. Den var god kald også.

12:30
Det er kaffe i denne koppen.

13:30
Jeg prøver å skjønne meg på Ukraina. Av en eller annen grunn synes jeg det er fryktelig forvirrende, og hver gang jeg leser nyheter føler jeg at jeg ikke har ordentlig oversikt, og ikke skjønner hva som skjer.

14:30
Omtrent her kunne jeg ha innsett at jeg burde vaske kameralinsa på telefonen min, og at det er en grunn til at alle bildene denne dagen ble tåkete, men det skjønte jeg ikke. Poenget er i alle fall at jeg skrev ut en bunke papir, fordi jeg måtte gå tidlig fra jobb denne dagen og ville ha muligheten til å jobbe videre ved leilighet.

15:30
Jeg venter på bussen. Hanna syntes denne kråka var innmari interessant, og ved nærmere ettersyn var jeg enig med henne. Jeg tok flere bilder, tenkte bruke dem som tegnereferanse til senere, – han karen her fikk meg til å innse at jeg gjerne skulle ville kunne det, men fon min tok ikke bra nærbilder denne dagen. Veldig irriterende.

16:30
Begynner å mørtne nå. Jeg har ankommet Aksels foreldres hus, hvor jeg slipper Hanna ut i haven, og hun synes veldig lykkelig over det. Selv setter jeg meg i bilen for å kjøre til Blindern og plukke opp Aksel og resten av bandet hans.

17:30
Aksel fikk i oppdrag å ta bilde av meg, men de ble så fæle at jeg ikke vil legge dem inn. Tåkemarthe er alt dere får se.

18:30
Vel framme i gamlebyen kl. 18.00 skjønner vi at vi er en time for tidlig. Heller det enn en time for sent så klart, vi entrer tamburkjelleren. Jeg kjøper meg blomkålsuppe til middag.

19:30
Så er de i gang med å spille, men jeg sitter feil til og de sitter langt fra hverandre, så det er klin umulig å ta bilder av hele bandet på en gang.

20:30
Og det er varmt. Jeg sitter rett foran peisen, og for oss varmblodige er det en veldig dårlig idé. At så lite ved kan sende ut så mye varme er mer enn jeg skjønner meg på.

21:30
Etterhvert får se selskap på scena av Fredrkstadmusikanter.

22:30
Jeg tok et bilde av tre slitne musikanter, men det var ikke et heldig et, og dermed spoler vi en halvtime fram til jeg sitter i bilen mens de laster inn instrumentene, sånn i ellevetida.

23:30
Jeg vet ikke hvor åpenbart det er, men her begynner jeg å bli ganske sliten. Føret er kjipt, jeg mister veigrepet i 40kmt, og må kjøre så sakte så sakte. En gang kommer det en lastebil mot oss, godt over midlinja, og jeg vet jeg vil skli ut om jeg svinger. Må bare puste rolig og stole på at sjaføren klarer å hente seg inn.

00:30
Det er derfor vi fortsatt er ute og kjører en time senere, uten å på noen måte ha kommet så langt som vi skulle. På et tidspunkt stopper vi og kjøper pølse. Jeg trenger å klarne hue.

01:30
Men omsider er vi tilbake hos Aksels foreldre, og en hund som er like trøtt som meg.

One response to “Efit 2014

  1. Da ble jeg inspirert til å lage en selv.

Legg igjen en kommentar

