Jantzen swimsuits

Jeg hadde aldri hørt om dette badedraktmerket. Visste ikke at det var de som fant opp ordet «swimsuit» en gang for mange herrans år siden, eller at de var kjent for å lage badedrakter med så mye trøkk at du kunne være trygg på å kjenne deg pen på stranda selv om du ikke hadde på deg de innskjerpende hverdagsunderklærne dine.

Men etter at jeg fikk denne saken her av en kollega, – bitteliten sak, forresten. Jeg tror aldri den har vært brukt, og jeg tror aldri den vil bli det heller, med mindre jeg blir alvorlig syk eller noe slikt, og alvorlig syke pleier vel ikke sprade rundt i turkis badedrakt. Uansett – etter at jeg fikk denne badedrakta, som kanskje er fra starten av 60-tallet eller slutten av 50-tallet, har jeg brukt endel tid på å glo på reklameplakater på nett.

Det det ikke er gitt at du kan gjette deg til, er at jeg er mest forelska i det elastiske stoffet, som er så sterkt og strukturert, og som jeg aldri har klart å finne maken til. Jeg liker at stoff har litt struktur. Jeg kan ikke utstå det glatte mikrofibrete badetøyet jeg må ty til til daglig, særlig i bysteområdet. Næh, go meg litt hard elastikk, så blir jeg glad.

Nå formaner jeg meg selv om å ikke nevne det mannlige blikket, og sier heller «striper, striper» «snitt, snitt».

Her holder det hardere, – men om noen ga meg den bakerste av badedraktene, skal det gå heelt fint at det er pinlig å kjøpe klesplagg som er markedsført som «the look a man likes».

Og nå er endelig boka med badetøysymønstre lagt ut for salg. Det er jo også noe å glede seg til.

One response to “Jantzen swimsuits

Legg igjen en kommentar

