Oppussningsobjekt

Da mora mi var i toårsalderen fikk hun dette dokkehuset. Da jeg var i …en eller annen alder, pussa mormor og morfar det opp og ga det til meg, og malte veggene med restemaling fra huset vårt og kjøpte nittitallsinnredning til det. Og så sto det på rommet mitt en stund og ble lekt med. Og så flytta det opp på loftet. Og så ble taket på det store huset lagt om, og det kom litt snø på det lille huset, og det lille huset har det ikke helt bra nå. Men jeg tenkte jeg skulle gjøre noe med det. Tenkte. Mhm. Det følgende bildet har jeg stjålet fra nettsida http://www.swedish-dollshouses.se/, så nå er det veldig viktig at eventuelle lesere klikker på denne lenka, sånn at nettsidas eiere skjønner at jeg er hyggelig og bare vil at andre også skal få kose seg med den fine sida deres. Altså. Sånn så det ut i 1962. Noen av møblene har jeg fortsatt, og mamma husker andre fra da hun var lita. Men det ser ikke sånn ut mer… det kan hende at det har bodd noen lite strukturerte lånere i huset, og de har pissa på teppene og smadra dusjen og slengt seg i lysekronene. Men altså. Nå har det stått i bokhylla mi i fire måneder uten at jeg har hatt tid til å gjøre noe med det, annet enn å samle bilder fra tidlig 60-tall i et pinterestalbum. Men til senere, om jeg skulle få fart på meg: dette er altså utgangspunktet for en eventuell framtidig restaurering.

Legg igjen en kommentar

