Øyeblikksbilde

Som et innfall spurte jeg fredag 23 oktober, sånn omtrent ved arbeidsdagens slutt hva mine facebookvenner sist hørte på. Delvis fordi jeg var nysgjerrig, delvis fordi jeg tenker at folk kanskje ville svare noe helt annet på dette spørsmålet, enn om jeg hadde spurt hva favorittbandet deres var. Og delvis fordi det ville gi meg et insentiv til å høre på ting jeg ellers ikke ville ha hørt. Sjøl prakker jeg sjelden mine musikkpreferanser på andre, og andre prakker sjelden sine egne på meg, for smakspreferanser er litt personlig og noe man skal respektere og slett ikke invadere. Bortsett fra kanskje på fest.

Jeg hadde egentlig tenkt å lage en spilleliste på youtube, men det funka ikke, så da kommer sangene heller i form av ei liste med lenker. De er oppført i den rekkefølga de kom inn. Nå skal jeg sette meg og høre ordentlig godt etter, og så håper jeg indelig ikke at noen jugde på seg en mer høyverdig sang enn den de egentlig satt og hørte på.

Den ene sangen, The Cling sin Keep it to yourself, er ikke lenka til. Bandet er oppløst for mange år siden, og låtene deres ligger ikke på nett mer. Jeg kontakta ett av bandmedlemmene med håp om at det skulle hjelpe, men jeg fikk ikke noe svar, og jeg vil ikke opplaste sanger ulovlig. Derfor får du ikke hørt på den. Men det er en fin sang.


Dette innlegget er egentlig posta søndag 8. november, men jeg har datert det bakover i tid, siden det kom inn en påminnelse fra min eneste leser, altså mora mi, om at jeg ikke hadde holdt løftet om å poste noe hver uke – og jeg prøver å opprettholde mitt eget selvbilde om at jeg er en som holder det jeg lover.

Legg igjen en kommentar

